ZfKE – Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship (ZfKE)

(formerly IGA – Zeitschrift für Klein- und Mittelunternehmen)

Edited by:
Prof. Dr. Jochen R. Pampel
Universität Potsdam

Editor-in-Chief:
Prof. Dr. Jochen R. Pampel
Universität Potsdam

Release period 4 issues per year with a number of pages of apporx. 288 pp./vol. Language: German

ISSN 1860-4633 (Print)
ISSN 1865-5114 (Online)

About Journal

The ZfKE is the leading scientific journal on the topics of SME and entrepreneurship in the German language. Established in 1952, it appears four times a year and includes the categories of »Regular Scientific Articles«, »State-of-the-Art Articles« and »Entrepreneurship Compact«. All articles are also available online. The focus is on articles related to small- and medium-sized enterprises, entrepreneurship and family businesses. The published articles must meet high scientific standards and simultaneously be relevant to the practice. Within this context, the ZfKE places its main emphasis on topics of business administration but also includes relevant articles from related subject areas. It accepts both empirical and theoretic conceptual articles.

Testreading

Empirische Artikel (PDF)

State of the Art (PDF)

Entrepreneurship kompakt (PDF)

Indexing and Abstracting

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– EconBiz (ZBW)
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– Google Scholar
– IBR Online (DeGruyter)
– IBZ Online (DeGruyter)
– ProQuest (relevant databases)
– Research Papers in Economics (RePEc)
– Sherpa Romeo
– Summon (ExLibris/ProQuest)
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– World Affairs Online (WAO)
– WorldCat (OCLC)

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Prices

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Verbreitung

international

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Editorial Office

Editorial Office:

Prof. Dr. Jochen R. Pampel
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Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
August-Bebel-Str. 89
14482 Potsdam
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Proofreading:

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Department Editors

Prof. Dr. Beate Cesinger, New Design University, Privatuniversität St. Pölten: Familienunternehmen
Prof. Dr. Sven Cravotta, SRH Hochschule Heidelberg: Digitalisierung von KMU
Prof. Dr. Pascal Gantenbein, Universität Basel: Entrepreneurial Finance
Prof. Dr. Katherine Gundolf, Fachhochschule Oberösterreich: Gründung und Wachstum
Prof. Dr. Elmar D. Konrad, Hochschule Mainz: Kulturelles und kreatives Unternehmertum
Prof. Dr. Christoph Müller, Universität St. Gallen: Entrepreneurship Education & Scientific Entrepreneurship
Prof. Dr. Christoph Stöckmann, Privatuniversität Schloss Seeburg: Corporate Entrepreneurship
Prof. Dr. Arndt Werner, Universität Siegen: KMU-Management

Editorial Board

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Prof. Dr. T. Armbrüster, Universität Marburg
Prof. Dr. U. Baldegger, Universität Liechtenstein
Prof. Dr. H. Bergmann, Universität St. Gallen
Prof. Dr. R. Bouncken, Universität Bayreuth
Prof. Dr. U. Braukmann, Bergische Universität Wuppertal
Prof. Dr. Thomas Clauß, Universität Witten/Herdecke
Prof. Dr. Jessica Di Bella, Berlin International University of Applied Science
Prof. Dr. M. Dowling, Universität Regensburg
Prof. Dr. U. Fueglistaller, Universität St. Gallen
Prof. Dr. R. Kabst, Universität Paderborn
Prof. Dr. N. Kailer, Johannes Kepler Universität Linz
Dr. R. Kay, Institut für Mittelstandsforschung, Bonn
Prof. Dr. K. Matzler, Universität Innsbruck
Prof. Dr. P. Moog, Universität Siegen
Prof. Dr. M.-J. Oesterle, Universität Stuttgart
Prof. Dr. M. Peters, Universität Innsbruck
Prof. Dr. D. Rößl, Wirtschaftsuniversität Wien
Prof. Dr. R. Schulte, Leuphana Universität Lüneburg
Prof. Dr. E. J. Schwarz, Universität Klagenfurt
Prof. Dr. R. Sternberg, Universität Hannover
Prof. Dr. C. Steyaert, Universität St. Gallen
Prof. Dr. Dr. Victor Tiberius, Universität Potsdam
Prof. Dr. F. Welter, Institut für Mittelstandsforschung, Bonn
Prof. Dr. T. Zellweger, Universität St. Gallen

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