ZfKE – Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship (ZfKE)

(formerly IGA – Zeitschrift für Klein- und Mittelunternehmen)

Edited by:
New Design University – Privatuniversität St. Pölten.

Editor-in-Chief:
Prof. Dr. Beate Cesinger, New Design University – Privatuniversität St. Pölten

Release period 4 issues per year with a number of pages of apporx. 288 pp./vol. Language: German

ISSN 1860-4633 (Print)
ISSN 1865-5114 (Online)

Submit your Article → here

Guidelines:

for Authors (10 KB)

for Referees (10 KB)

About Journal

The ZfKE is the leading scientific journal on the topics of SME and entrepreneurship in the German language. Established in 1952, it appears four times a year and includes the categories of »Regular Scientific Articles«, »State-of-the-Art Articles« and »Entrepreneurship Compact«. All articles are also available online. The focus is on articles related to small- and medium-sized enterprises, entrepreneurship and family businesses. The published articles must meet high scientific standards and simultaneously be relevant to the practice. Within this context, the ZfKE places its main emphasis on topics of business administration but also includes relevant articles from related subject areas. It accepts both empirical and theoretic conceptual articles.

Testreading

Empirische Artikel (PDF)

State of the Art (PDF)

Entrepreneurship kompakt (PDF)

Prices

Subscription price annually EUR 219,– (Institutions: Print incl. Online or E-Only¹), EUR 89,90 (Individuals: Print incl. Online or E-Only²); Single Issue (Print only) EUR 39,80

¹ Including online access via IP-address for an unlimited number of users at one site. Prices for further sites see Journal Price List 2019: Multi-Site Licenses (PDF).
² Including one single online access via username and password.
We allow a student discount of 25 % on the subscription price for individuals (on presentation of student ID).

All prices are recommended retail prices. For domestic orders the prices include VAT. For orders from abroad the prices are net prices, exclusive of VAT.

Subscriptions will generally be charged upon the publication of the first issue per volume.

Shipping costs see Journal Price List 2019 (PDF)

Cancellation of subscription is requested by 6 weeks before the end of the calendar year.

Advert Rates

Anzeigenpreisliste Nr. 7 (gültig ab 1. Januar 2008)

Anzeigenformat

1/1 Seite = 113 x 180 mm

Druckunterlagen

elektronische Daten (pdf-, tif-, postscript-Dateien)

Beilagen

keine

Verbreitung

international

Druckauflage

620

Anzeigenpreise

1/1 Seite = EUR 550,--
Umschlags. 2, 3 = EUR 600,-- 

Anzeigenschluss auf Anfrage. Alle Preise verstehen sich zzgl. der gesetzlichen Mehrwertsteuer. Es gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen für Anzeigen und Fremdbeilagen.

Editorial Office

Editorial Office:

Prof. Dr. Beate Cesinger
New Design University – Privatuniversität St. Pölten
Mariazeller Straße 97a, A-3100 St. Pölten
Phone +43 (0)2742 890 2428
Email: zfke@ndu.ac.at

Proofreading:

Holger Müller
mueller@satzkasten.de

Department Editors

Prof. Dr. Matthias Fink, Johannes Kepler Universität Linz: Innovationsmanagement
Prof. Dr. Pascal Gantenbein, Universität Basel: Entrepreneurial Finance
Prof. Dr. Katherine Gundolf, Montpellier Business School: Gründung und Wachstum
Prof. Dr. Rainer Harms, Universität Twente: International Entrepreneurship
Prof. Dr. Dr. Sascha Kraus, Universität Liechtenstein: Familienunternehmen
Prof. Dr. Christoph Müller, Universität St. Gallen: Entrepreneurship Education & Scientific Entrepreneurship
Dr. Christoph Stöckmann, Universität Duisburg Essen: Corporate Entrepreneurship
Prof. Dr. Arndt Werner, Universität Siegen: KMU-Management.

Editorial Board

Prof. Dr. L. Achtenhagen, Jönköping International Business School
Prof. Dr. T. Armbrüster, Universität Erfurt
Prof. Dr. U. Baldegger, Universität Liechtenstein
Dr. H. Bergmann, Universität St. Gallen
Prof. Dr. R. Bouncken, Universität Bayreuth
Prof. Dr. U. Braukmann, Bergische Universität Wuppertal
Dr. Jessica Di Bella, German Graduate School of Management and Law gGmbH
Prof. Dr. M. Dowling, Universität Regensburg
Prof. Dr. U. Fueglistaller, Universität St. Gallen
Prof. Dr. D. Grichnik, Universität St. Gallen
Prof. Dr. M. Gruber, École polytechnique fédérale de Lausanne, Lausanne
Prof. Dr. R. Kabst, Universität Paderborn
Prof. Dr. N. Kailer, Johannes Kepler Universität Linz
Dr. R. Kay, Institut für Mittelstandsforschung, Bonn
Prof. Dr. K. Matzler, Universität Innsbruck
Prof. Dr. P. Moog, Universität Siegen
Prof. Dr. M.-J. Oesterle, Universität Stuttgart
Prof. Dr. M. Peters, Universität Innsbruck
Prof. Dr. D. Rößl, Wirtschaftsuniversität Wien
Prof. Dr. C. Schade, Humboldt-Universität zu Berlin
Prof. Dr. R. Schulte, Leuphana Universität Lüneburg
Prof. Dr. E. J. Schwarz, Universität Klagenfurt
Prof. Dr. R. Sternberg, Universität Hannover
Prof. Dr. C. Steyaert, Universität St. Gallen
Prof. Dr. F. Welter, Institut für Mittelstandsforschung, Bonn
Prof. Dr. T. Zellweger, Universität St. Gallen.

Issues

203 Hits

























Shopping Cart

There are no items in your shopping cart.