Sociologia Internationalis (SOCINT)

European Journal for Cultural Research

Edited by Clemens Albrecht, Andreas Göbel, Justin Stagl, Manfred Prisching, Michel Maffesoli. Redaktion: Clemens Albrecht.

Release period 2 issues per year with a number of pages of approx. 256 pp./vol. Language: German, English, French, Spanish; Summaries in English

ISSN 0038-0164 (Print)
ISSN 1865-5580 (Online)

About Journal

Sociologia Internationalis has given itself a new title for its 50th anniversary: »European Journal for Cultural Research«. It publishes articles in German, English, French and Spanish. This concept is based on the approach that sociology is a discipline characterized by social traditions, including national traditions and conditions. Not least, its wealth of theories, insights, instruments and perspectives is due to the conceptual work in the various languages. Internationality in science should maintain and communicate this diversity but not melt it down into one language and tradition of thought. In this regard, the journal stands for a European path of inter-nationality in the mutual discourse of science.

Prices

Subscription price annually EUR 205,– (Institutions: Print incl. Online or E-Only¹), EUR 99,90 (Individuals: Print incl. Online or E-Only²); Single Issue (Print only) EUR 69,90

¹ Including online access via IP-address for an unlimited number of users at one site. Prices for further sites see Journal Price List 2019: Multi-Site Licenses (PDF).
² Including one single online access via username and password.
We allow a student discount of 25 % on the subscription price for individuals (on presentation of student ID).

All prices are recommended retail prices. For domestic orders the prices include VAT. For orders from abroad the prices are net prices, exclusive of VAT.

Subscriptions will generally be charged upon the publication of the first issue per volume.

Shipping costs see Journal Price List 2019 (PDF)

Cancellation of subscription is requested by 6 weeks before the end of the calendar year.

Advert Rates

Anzeigenpreisliste Nr. 7 (gültig ab 1. Januar 2008)

Anzeigenformat

1/1 Seite = 113 x 180 mm

Druckunterlagen

elektronische Daten (pdf-, tif-, postscript-Dateien)

Beilagen

keine

Verbreitung

international

Druckauflage

200

Anzeigenpreise

1/1 Seite = EUR 300,--
Umschlags. 2, 3 = EUR 350,-- 

Anzeigenschluss auf Anfrage. Alle Preise verstehen sich zzgl. der gesetzlichen Mehrwertsteuer. Es gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen für Anzeigen und Fremdbeilagen.

Editorial Office

All sendings relating to the editorial part of the journal have to be sent to:

Prof. Dr. Clemens Albrecht
Editorial Office: Fabian Fries, M.A. Universität Bonn
Institut für Politische Wissenschaft und Soziologie
Lennéstraße 25
53113 Bonn
sociologia@uni-bonn.de

or to the editors.

Publication Ethics and Publication Malpractice Statement (PDF)

Eine Haftung für unverlangt eingereichte Manuskripte wird nicht übernommen. Eine Rückgabe erfolgt nur, wenn Rückporto beigefügt ist. Die Einreichung des Manuskripts stellt ein Angebot zur Übertragung des ausschießlichen Verlagsrechts für die Zeit bis zum Ablauf des Urheberrechts dar. Die Annahmeerklärung kann förmlich erfolgen bzw. implizit durch Abdruck des Manuskripts ausgesprochen werden. Das übertragene Verlagsrecht schließt auch die Befugnisse zur Einspeicherung in eine Datenbank sowie zu weiteren Vervielfältigungen zu gewerblichen Zwecken in jedem möglichen Verfahren ein. Dem Autor verbleibt die Befugnis, nach Ablauf eines Jahres anderen Verlagen eine einfache Abdruckgenehmigung zu erteilen; ein eventuelles Honorar hieraus steht dem Autor zu.

Issues

94 Hits



















Sociologia Internationalis (SOCINT), Volume 45, Issue 1–2
2007. p. 1–273
Available as:  printed issue

Sociologia Internationalis (SOCINT), Volume 44, Issue 2
2006. p. 167–300
Available as:  printed issue

Sociologia Internationalis (SOCINT), Volume 44, Issue 1
2006. p. 1–165
Available as:  printed issue

Sociologia Internationalis (SOCINT), Volume 43, Issue 1–2
2005. p. 1–254
Available as:  printed issue

Sociologia Internationalis (SOCINT), Volume 42, Issue 2
2004. p. 181–303
Available as:  printed issue

Sociologia Internationalis (SOCINT), Volume 42, Issue 1
2004. p. 1–180
Available as:  printed issue

Shopping Cart

There are no items in your shopping cart.