Werner Pepels

Werner Pepels studied at HAW and university (both business administration with focus on marketing and with diploma degrees) and worked for twelve years as a consultant (account executive, account director) in international advertising agencies and as a managing director (partner) in sales promotion agencies. He then worked for 27 years as a professor of business administration. During this time he led numerous projects, was engaged as head of studies, expert examiner, conference leader etc. and is proven by numerous publications with over 180,000 copies sold, many of them published at Duncker&Humblot.

Books by this Author

32 Hits

15 Lessons on Business Administration for Start-ups in Germany

2024. 5 Tab., 47 Abb.; 193 S.
Available as:  Book, Ebook

from 34,99 €


Eckpunkte der Marketingstrategie, der Absatzvorbereitung und der Vertriebskonzeption

2023. 3., komplett überarbeitete und erweiterte Auflage. 24 Tab., 150 Abb.; 1011 S.
Available as:  Book, Ebook

from 99,90 €


2023. 6 Tab., 110 Abb.; 618 S.
Available as:  Book, Ebook

from 69,90 €


4., erneut überarbeitete und aktualisierte Auflage

2023. 4., erneut überarb. u. aktual. Aufl.. 53 Abb.; 318 S.
Available as:  Book, Ebook

from 39,90 €


Zweite, komplett überarbeitete und aktualisierte Auflage

2023. 35 Tab., 87 Abb., 376 S.
Available as:  Book, Ebook

from 49,90 €


2022. 7 Tab., 223 Abb.; XXXV, 1166 S.
Available as:  Book, Ebook

from 99,90 €


Die Distributions- und Verkaufspolitik im Marketing

2022. 3., erweiterte und komplett überarbeitete Aufl.. 7 Tab., 115 Abb.; 605 S.
Available as:  Book, Ebook

from 69,90 €


2021. 52 Abb.; 325 S.
Available as:  Book, Ebook

from 39,90 €


2 Teilbände

2021. I: 133 Abb.; XXX, 552 S.; II: 97 Abb.; XX, S. 553–1223 (671 S.)
Available as:  Book, Ebook

from 99,90 €


2 Teilbände

2020. I: 3 Tab., 181 Abb.; XXXIV, 692 S.; II: 9 Tab., 110 Abb.; XXIV, 434 S.
Available as:  Book, Ebook

from 99,90 €


2020. 2., wesentlich überarbeitete und erweiterte Auflage.. 22 Tab., 43 Abb.; 308 S.
Available as:  Book, Ebook

from 39,90 €


Einführung in die Kommunikationspolitik

2020. 4., überarbeitete und erweiterte Auflage. 68 Abb.; 344 S.
Available as:  Book, Ebook

from 34,90 €


In zwölf Schritten zum Vermarktungserfolg

2020. 2., erweiterte und überarbeitete Auflage. 81 Abb.; 359 S.
Available as:  Book, Ebook

from 49,90 €



20 Module zur fortschreitenden Professionalisierung in Distribution und Verkauf. 2 Teilbände

2019. I: 79 Abb.; XXVIII, 442 S.; II: 43 Abb.; XIV, S. 443–1018 (576 S.)

from 89,90 €


Grundprinzipien – Instrumentarium – Konzeption

2018. 100 Abb.; 326 S.

from 35,99 €


2018. 124 Abb.; 555 S.

from 59,90 €


20 Bausteine zum professionellen Management von Produkten und Programmen

2017. 164 Abb.; 555 S.

from 44,99 €


Wirtschaftsskripte

2017. 19 Abb.; 69 S.

from 9,99 €


Das moderne Wissen über Konzept und erfolgreiche Steuerung von Einzelwirtschaften. 2 Teilbände

2017. 465 Abb.; I: XL, 663 S.; II: XIV, S. 665–1327 (663 S.)

from 99,90 €


2017. 3., komplett überarb. und aktualisierte Aufl.. 165 Abb.; 730 S.

from 49,90 €


A. Neue Produkte am Markt einführen – B. Marken erfolgreich managen – C. Produktprogramme planen und kontrollieren – D. Strukturen und Prozesse implementieren

2016. 7., komplett überarb. Aufl.. 218 Abb.; 1086 S.

from 69,99 €


A. Marketing als Denkhaltung – B. Käuferverhalten im Marketing – C. Marketinginformation

2016. 7., überarb. und erw. Aufl.. 101 Abb.; 571 S.

from 49,90 €


D. Angebotspolitik im Marketing – E. Entgeltpolitik im Marketing – F. Informationspolitik im Marketing – G. Verfügbarkeitspolitik im Marketing-Mix

2016. 7., überarb. und erw. Aufl.. 132 Abb.; 795 S.

from 49,90 €


Shopping Cart

There are no items in your shopping cart.