Description
»Competitive Problems with Trading in the Internet«
New business models and changed market characteristics – with the growing field of trading in the internet new problems and challenges arise for competition policy. The working group for competition of the Verein für Socialpolitik took the opportunity to discuss about these »Competitive problems with trading in the internet« in the frames of its annual conference 2014. The wide range of articles in corresponding conference transcript gives an overview of current trends in the industry.
Funding Notice
Open Access for this ebook on the basis of a CC BY 4.0 license is made possible through ZBW – Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.
Overview
Ralf Dewenter / Jürgen Rösch
Wettbewerbspolitische Herausforderungen der Internetökonomie
Silke Hossenfelder
Kartellrecht im Internethandel – Praxis des Bundeskartellamtes
Andreas Gayk
Selektivvertrieb im Internet
Jan Krancke / Miguel Vidal
Konvergenz entlang der Internetwertschöpfungskette: (Wettbewerbs-)ökonomische Implikationen
Autoren und Referentenverzeichnis
Press Reviews
»Insgesamt präsentiert der Band eine hochinteressante wissenschaftliche und praxisorientierte Diskussion, welche für ordnungsökonomisch interessierte Leser anregend sein dürfte.« Julia Pannicke, in: ORDO-Jahrbuch für die Ordnung von Wirtschaft und Gesellschaft, Band 67/2016
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