Unternehmensreputation als rechtlicher Parameter

Systematisierung rechtlicher Schutzmechanismen

Corporate Reputation as a Legal Parameter
2020. 208 S.
Available as
79,90 €
ISBN 978-3-428-15776-1
available
71,90 €
ISBN 978-3-428-55776-9
available
Price for libraries: 92,00 € [?]

Description

»Corporate Reputation as a Legal Parameter«

Against the background of numerous scandals of large German stock corporations, the author examines the legal significance of corporate reputation. By means of social and economic findings, she examines the extent to which German law obliges managing directors of financial institutions and stock corporations to protect the good reputation of the company they manage. In addition, she examines appropriate organizational precautions with a hands-on approach.

Overview

Einführung

1. Unternehmensreputation als Untersuchungsgegenstand

Definition – Empirische Erkenntnisse – Reputation und ihre Bedeutung für Unternehmen – Verhältnis zu benachbarten Rechtsthemen

2. Interdisziplinäre Reputationsforschung

Reputation in der Ökonomie – Reputation in der Soziologie

3. Allgemeiner Reputationsschutz

Recht und Reputationsmechanismen – Reputation in der Gesetzgebung – Reputation in der Rechtsprechung

4. Unternehmensspezifischer Reputationsschutz

Präventiver Reputationsschutz durch allgemeine Geschäftsleiterpflichten – Präventiver Reputationsschutz durch besondere Geschäftsleiterpflichten – Reputationsschutz durch reaktive Gesetzesmechanismen

5. Eigener Ansatz

Schlussbetrachtung

Literatur- und Stichwortverzeichnis

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