Strategisches Marketingmanagement

Einführung in Theorie und Praxis

2016. 4., überarb. und erw. Aufl. Tab., Abb.; XVIII, 211 S.
Available as
26,99 €
ISBN 978-3-428-38046-6
available
Price for libraries: 298,99 € [?]

Description

Companies want to ensure its survival and growth medium- and long-term by using the approach of strategic marketing management. To fulfil these targets they have to make decisions about effective marketing strategies. This book illustrates step-by-step the development of strategic marketing decisions. Firstly an analysis of the marketing environment and the com-pany itself is conducted. In addition to that marketing strategies like product/market strategies and competitive strategies are discussed.

Overview

A. Grundlagen des strategischen Marketingmanagements

Entwicklung des Marketings – Marketingstrategie – Marketingentscheidungsprozess

B. Analyse und Prognose der unternehmensinternen- und externen Umwelt

Markt- und Kundenanalyse – Strukturanalyse von Branchen (Aufgabenumwelt) – Analyse der Wettbewerber – Analyse des eigenen Unternehmens – Zusammenfassung: Umwelt- und Unternehmensanalyse

C. Exkurs: Marketingkonzeption

D. Marketingziele

Zielbegriff – Zielkonkretisierung – Zielbeziehungen

E. Marketingstrategien

Marktfeldstrategien – Wettbewerbsstrategie / Positionierung – Marktbearbeitungsstrategien – Marktarealstrategien – Kombination der Marketingstrategien

F. Marketingcontrolling

Literaturverzeichnis

Stichwortverzeichnis

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