Einführung in Theorie und Praxis
Description
Companies want to ensure its survival and growth medium- and long-term by using the approach of strategic marketing management. To fulfil these targets they have to make decisions about effective marketing strategies. This book illustrates step-by-step the development of strategic marketing decisions. Firstly an analysis of the marketing environment and the com-pany itself is conducted. In addition to that marketing strategies like product/market strategies and competitive strategies are discussed.
Overview
A. Grundlagen des strategischen Marketingmanagements
Entwicklung des Marketings – Marketingstrategie – Marketingentscheidungsprozess
B. Analyse und Prognose der unternehmensinternen- und externen Umwelt
Markt- und Kundenanalyse – Strukturanalyse von Branchen (Aufgabenumwelt) – Analyse der Wettbewerber – Analyse des eigenen Unternehmens – Zusammenfassung: Umwelt- und Unternehmensanalyse
C. Exkurs: Marketingkonzeption
D. Marketingziele
Zielbegriff – Zielkonkretisierung – Zielbeziehungen
E. Marketingstrategien
Marktfeldstrategien – Wettbewerbsstrategie / Positionierung – Marktbearbeitungsstrategien – Marktarealstrategien – Kombination der Marketingstrategien
F. Marketingcontrolling
Literaturverzeichnis
Stichwortverzeichnis
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