Grundprinzipien – Instrumentarium – Konzeption
Description
»Services Marketing« treates with the market-related management of services in the chapters »basic principles«, »instruments« and »concept«. The contents is based on theoretic-analytical principles as well as on application-oriented. Numerous charts and practical examples support the transfer of knowledge. The author has already been working on this topic for over two decades in research and teaching. This book is the compact version of the basic title »Services Marketing Management« (3rd edition).
Overview
A. Grundprinzipien des Servicemarketings
Begriff und Abgrenzung von Services – Kennzeichen von Services – Marketingbasis zur Einbettung
B. Instrumentarium des Servicemarketings
Gestaltung des Serviceangebots – Gestaltung des Serviceentgelts – Gestaltung der Serviceinformation – Gestaltung des Servicevertriebs – Bedeutung des personalen internen Servicefaktors
C. Konzeption des Servicemarketings
Management der Erstellungspotenziale bei Services – Management der Leistungsprozesse bei Services – Management der Ergebnisqualität bei Services – Management der Kundenzufriedenheit bei Services – Konzeptrahmen im Servicemarketing – Strategie im Servicemarketing – Kontrolle im Servicemarketing
Literaturverzeichnis
Stichwortverzeichnis
Über den Autor
Subjects
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