In zwölf Schritten zum Vermarktungserfolg
Description
»Professional Marketing«
»Professionelles Marketing« is published in its second edition with the unchanged aim of presenting the relevant tools in marketing in a compact form. The focus is on implementation, but on an analytical basis, avoiding to weaken in the systematics of the contents or lacking the applicability of the knowledge presented. This book is the appropriate introductory reading for marketing, but also for brush up and for exam preparations. It is stringently structured with numerous practical examples and diagrams.
Overview
Einleitung
1. Die Inhalte der Marketingdenkhaltung
2. Die Zielsetzung im strategischen Marketing
3. Die Istsituations-Analyse im strategischen Marketing
4. Die Stellgrößen im strategischen Marketing
5. Die Konzeption im strategischen Marketing
6. Die Gestaltung der akquisitorischen Anbieterleistung im operativen Marketing
7. Die Gestaltung einer angemessenen Gegenleistung im operativen Marketing
8. Die Gestaltung der absatzfördernden Information im operativen Marketing
9. Die Gestaltung eines leistungsfähigen Vertriebs im operativen Marketing
10. Erweiterte Anwendungen im Digital-Marketing
11. Erweiterter Geltungsbereich des Marketing
12. Die Elemente einer Marketingkontrolle
Literatur
Unternehmens-/ Markenreferenzen
Weitere Titel des Autors im Verlag Duncker & Humblot
Index