Description
»Market Enabling through Law in the Digital Age«: The digital transformation of markets does not only yield welfare gains, but also entails substantial risks. The latter raise the question whether legal intervention is warranted. The starting point for an answer to this question is that efficient market rules of the pre-digital era should be applied in digital markets. The law can help to enable and preserve markets of this kind and, thereby, also provide the basis for market simulation through law. The present volume is therefore dedicated to both market making and market simulation, which are even more intertwined in the digital age.
Overview
Robert Freitag/Jochen Hoffmann/Franz Hofmann/Klaus Ulrich Schmolke
Marktermöglichung durch Recht im Digitalen Zeitalter. Eine Einführung
Jochen Hoffmann/Franz Hofmann
Was sind digitale Märkte?
Andreas Maier/Siming Bayer
Künstliche Intelligenz als Marktteilnehmer. Technische Möglichkeiten
Miriam C. Buiten
Desinformationsbekämpfung und Vielfaltsicherung durch Online-Plattformen. Ziele und Grenzen der EU-Plattformregulierung
Johannes W. Flume
On and off markets. Marktpreise als Referenzpunkte zivilrechtlichen Denkens
Stefan Korch
Börsenpreise als Maßstab für Abfindungsleistungen
Autorenverzeichnis
Product safety
Duncker & Humblot GmbH
Geschäftsführer (Gesellschafter): Dr. Florian R. Simon (LL.M.)
Carl-Heinrich-Becker-Weg 9
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