Die Unternehmensgeschichte des Verlages Duncker & Humblot

225 Jahre von seiner Gründung 1798 bis zur Gegenwart

2023. 39 Abb.; 80 S.
Available as
9,90 €
ISBN 978-3-428-19115-4
available
9,90 €
ISBN 978-3-428-59115-2
available
Price for libraries: 16,00 € [?]

Description

»The company history of the publishing house Duncker & Humblot«: 25 years ago, the "Verlagsbibliographie Duncker & Humblot 1798-1945" was published on the occasion of the 200th anniversary of the publishing house, which contained the history of the publishing house as well as a bibliography of the publishing house from 1798 to 1945.



To mark the 225th anniversary of Duncker & Humblot, the history of the publishing house has now been revised, updated and published in this special edition. It contains the diverse history of the company from its foundation to the digital present. In addition to documents from the publisher's archive, it shows how our company is intertwined with the development of national intellectual history.

Overview

1. Von der Gründung 1798 bis zur ersten Krise 1805/1806

2. Von Carl Duncker bis Carl Geibel 1805–1866

3. Von Carl Geibel bis ins 20. Jahrhundert

4. Von Ludwig Feuchtwanger bis zur zweiten Krisenzeit 1914–1938

5. Die Ära Johannes Broermann 1938–1984, mit der dritten Krisenzeit 1939–1945

6. In der Tradition Broermanns – die Arbeit seines Nachfolgers und Neffen Norbert Simon

7. Vom 200. Gründungsjubiläum bis in die digitale Gegenwart

Shopping Cart

There are no items in your shopping cart.